Feb 19, 2011

Homecoming 2011


Denne helga ble det slutt på en eviglang stemmeperiode da endelig helga for Homecoming kom til Georgia College. Og godt er det, for nå slipper jeg å se rett ned i bakken og late som jeg hører på musikk når jeg går på campus, da sororities og fraternities angriper deg med colgate smil, sukkerspinn, godteri og så klart all verdens klistremerker og pins med hvem man må stemme på. Homecoming er en tradisjon Ansley forklarte med at man feirer skoleånden, og da må man så klabert ha en Ms. og Mr. GCSU, og de er som regel fra disse bror/søster sektene.
Raindrops on roses and whiskers on kittens
Bright copper kettles and something with mittens.
Helga åpna med pangstart på torsdag, da Homecoming konserten ble holdt. 7000 møtte opp da B.o.B, som har featured låter med Paramore, Bruno Mars, Eminem etc. antok scena. Sanger som Airplanes, Nothin' on You og Magic er nok ikke ukjent for den generelle radiolyttern der ute (unntak: dere kaffe/akevitt drikkere som kun hører på p1). Oppvarmingsbandet Stokeswood var nytt for meg, et fantastisk bra band som tok helt av i musikkgleden. Fikk litt følelsen av Coldplays Chris Martin møter Mumford & Sons. Magisk. To vidt forskjellige performances, men de var utrolige gode, og man trenger ikke be collegestudenter to ganger om å være med på moroa.

Shirain, Cheyenne og meg
Fullt hus. Gøy gøy!
Abdoul og meg, samt svett roommate i bakgrunnen, hah!
B.o.B er ekte entertainer
Lørdagsmorgen fortsatte Homecoming med parade på morgenen, hvor de har dekorerte flåter etter biler, roper, spiller musikk og kaster godteri på deg. Sistnevnte ga jeg vennlig bort til folk som har troa på blå fargestoffer og andre lumskheter. Neida. Joda.

Dagen fortsatte med tailgating på campus, som vil si at folk samles i mange partytelt og vorser før en stor kamp. Følgende kom en superspennende basketballkamp, som vi vant- GO BOBCATS! Også kåra de Mr. & Ms. GCSU. En venn av meg, Erin fra Phi Mu, som også var fadderen min da jeg starta her, vant med sitt vinnende vesen.  Hun er nok den mest poppise personen på skolen her. Ikke merkelig, da hun er en kjempe person. Likevel er det litt bisart at det faktisk er slike ”roller” her på et stort college, noe du tror du bare ser på film. Tro om igjen! 
Miss GCSU & Phi Mu
Neste helg hadde jeg tenkt å reise til hostfamilien, men ser ikke ut som jeg kommer meg dit. Og det å bli i Milledgeville to helger på rad syns jeg er litt overdrevent! Uansett, har hatt en fin helg med mine amerikanske og franske venner, og om to uker er det NEW ORLEANS med Christian- gleder meg masse! 

Og forresten, jeg går i sommerkjoler og shorts om dagen... I FEBRUAR! Dette liker jeg.



Merete

Kanskje vi finner flere Banksy orginaler, som i San Francisco i Desember!

No comments:

Post a Comment