Nov 28, 2010

Fat and happy!

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra Thanksgiving Break, en uke jeg har tilbrakt på St. Simons Island med min amerikanske vertsfamilie. JEG HAR ALDRI SPIST SÅ MYE PÅ EN UKE I MITT LIV! Det var så mye god mat- konstant. Jeg har ikke lagt på meg noe etter 4 mnd i USA, men etter EN uke alene er jeg ganske sikker jeg har fått det til. I går spiste jeg: kjeks, ost, salat, kaviar, mais, ris, grønnsaker, laks, grouper, blåskjell, muslinger, masse reker, krabbe, gresskarspai, sjokoladekake med varm sjokkis, jordbær, bjørnebær, ananas og melon til middag. Og det var kun ett måltid. Jeg hadde fremdeles kalkun smurt utover fingra etter lunsj. Amerikanerne ble imponert over mengden som var konsumert, mens jeg satt tilbake i stolen med sprengte jeans og smerter i ribbeina. Søtt.


I dag kom jeg i hjem etter fem dager med fint shortsvær, og vertsfamilien min har virkelig vært sjenerøse så det står etter, jeg blir bortskjemt! Jeg har hatt det kjempefint, og fått slappe av litt fra mitt ellers så kaotiske liv. Nå begynner den kjipe delen- to uker igjen av skole med en rekke innlevering, prøver og eksamener. Klarer knapt å vente til den 9. desember- da begynner et magisk juleeventyr!!! GLEDER MEG SINNSYKT... så skal ikke stå på det. Nedtellinga har begynt. Stay tuned.


Her er bilde av meg, så mamma blir fornøyd!
Håper alle har hatt en fin 1. søndag i advent! Jeg har ikke lov til å tenne lys på dorm rommet, men nynnet vakkert sangen for meg selv. Drikk litt gløgg og spis litt pepperkaker for meg!

Merete 

2 comments:

  1. Jada- jeg er fornøyd :). Er så stolt av deg atte! Men hva er grouper?? (i fare for å dumme meg ut). - 18 gr utenfor kjøkkenvinduet nå og de første julekakene er i boks. Lykke til med prøver og eksamener.
    Mamsen.

    ReplyDelete
  2. Så bra! :-) Grouper er en stor, hvit saltvannsfisk, søk på google. Veldig god! Oi, det hørtes verre kaldt ut, tror jeg er glad jeg skal være her i vintermånedene jeg.

    Takker!! Jeg har stress oppi halsen...

    ReplyDelete