Dec 22, 2010

San Francicso

Da er jeg tilbake i Atlanta etter en uke på vestkysten. San Francisco har vært helt herlig- for en nydelig by! Å gå rundt i gatene som er fylt av musikk og se på de spennende menneskene og god mote (YES!) er spennende nok, men i løpet av disse dagene har Christian og jeg også vært i Chinatown, Alcatraz (fengeslet hvor Al Capone etc. var- spennende!), Golden Gate bridge, Fisherman’s Wharf (kjempefint bryggeområde), Castro street (gay mekkah), skøyting +++ Kjempegod mat, mye sushi, reker, krabbe og brød. Nam nam!





På torsdag reiser jeg til Warner Robins med vertsfamilien og feirer jul med dem, som jeg vet blir veldig koselig, tross i mangelen på julestemning for meg i år. Tror nok ikke vertsmor har spart på juledekorasjonene for å si det slik, hehe. Blir spennende med amerikansk jul! 

For å ikke savne norsk jul og det som hører til holder jeg meg aktiv med enda mer reising fremover. Den 27 desember reiser jeg inn igjen til Atlanta for da har C’s vertsfar Bob Hope ordnet så Christian og jeg får billetter til Falcons- kjernekar! Det er amerikansk fotball (NFL) for dere som ikke visste det, og kampen er sesongens største med antakeligvis over 70 000 tilskuere. Ikke nok med at vi skal se kampen, neida vi får gå ned på sidelinja med spillerne, og så skal vi sitte i en tilskuerboks sammen med EIEREN av Falcons under kampen, Thomas Dimitroff. Tror jeg må lese litt om amerkansk fotball og litt om Falcons før jeg tør å gå inn i den boksen. GLEDER MEG!

Dagen etter, den 28 desember reiser Olafur (Island), Stefano (Italia), Quentin (Frankrike), Christian (Wales) og jeg (NORGE!) nedover retning Florida på roadtrip! Vi har leid hus i Miami rundt nyttår sammen med flere andre GRSP studenter, og vi farter rundt ut i januar. FOR EN HERLIG MÅNED! Ahh.

Skulle ønske jeg kunne sett håndball EM, og hatt noen juledager hjemme, men i stedet får dere spise litt ekstra av alt for meg.

 Ønsker dere alle, familie og venner, en GOD JUL!

Merete

1 comment:

  1. Takk, takk for julehilsen. Det er alltid like spennende å lese bloggen din. Litt rart du ikke er her i jula, men det høres ut som du blir tatt godt vare på:). God erfaring å ta med seg hvordan andre feirer også. Hygg deg både på fotballkamp og med julekalkunen. Riktig god jul.

    Mamma

    ReplyDelete