Sep 26, 2010

I ♥ Atlanta

Hei og hopp. Nå er jeg akkurat tilbake fra en eventyrrik helg i Atlanta, og jeg må innrømme at den byen er noe for seg selv! Jeg har flere venner som går på skole der, og når man til og med får tilbudt gratis sengeplass i fire dager, er det utrolig godt å kunne komme ut til storbyen.

vakre Atlanta
Etter en hjertelig velkomst med festlige aktiviteter på torsdagkveld kastet jeg meg ut i storbyen alene på fredagsmorgenen. Etter litt spørring, prøving og feiling klarte denne oppegående jenta fra Toten å finne ut av metrosystemet og farta ivrig rundt i Atlanta. Det var gøy! (Noe jeg aldri ville gjort alene på kvelden, mamma!) Jeg fant blant annet shoppinghimmelen, som resulterte i at jeg fremover skal leve på rosiner og vann fra tappekrana.

Lørdagen ble jeg invitert til country club’n til vertsfaren til en av GRSP vennene mine her, og ble verta opp som bare det. En rikmannsdag ved bassengkanten slår aldri feil. På kvelden hadde vi billetter til å se Thrashers spille ishockey. Det var herlig og voldelig som alltid - god stemning! Tror det var typ fire slåsskamper og en som nesten døde litt. De er virkelig hardbarka.

Go Thrashers!

Det var bare en smakebit av hva jeg har farta rundt på denne helga, for Atlanta yrer av liv og har en herlig og røff atmosfære! Synd det er litt dyrt og stressete å komme seg dit, men det er en by jeg absolutt kommer til å vende tilbake til. I heart Atlanta!

Neste helg setter jeg nesen mot Octoberfest i Helen med utrolig mange gode venner, noe jeg er overbevist om at blir en super opplevelse! Søk GRSP stipend sier bare jeg. Do it!

Lots of love, Merete

No comments:

Post a Comment