Sep 16, 2010

Studenthelg!

Hei på dere! På tide å blogge litt igjen, og får starte fra start! Forrige torsdag satt jeg nok en gang oppå den lille trillekofferten i et tappert forsøk på å lukke den. Nok en gang holdt glidelåsen på kofferten seg igjen uten å sprenge, noe jeg finner svært imponerende. Etter en natt i byen Dublin, gikk turen til Clayton County, sør for Atlanta, hvor den herlige stipendsklassa skulle møtes igjen. Jeg elsker virkelig GRSP klassa, skulle tro vi hadde kjent hverandre i årevis!


En solid gjeng fra klassa vår!
Gode folk- Cat, i striper, fra Danmark, må nevnes at er kul.
Første kvelden reiste vi på Nascar Racing track, som stort sett inneholder raske og stilige biler som kjører raskt med stil. Personlig var jeg mer opptatt av å observere de amerikanske stereotypene, og storkoste meg med det- her krydde det av Rednecks for å si det sleeek.
Forsøkte også å få en distinkt sørstatsaksent, noe jeg skal jobbe videre med.

Stereotyp redneck i bakgrunnen. Tipp topp.

Kjører sørstatsstil

Entusiastisk foran en bil som var rød, og mest sannsynlig en mustang.
Da kvelden helte mot natt, tok noen av oss turen til en karaokebar- ingenting er så fasinerende som å se middelaldrende kvinner slå seg løs med kråkestemmer og en cocktail i hånda! (Jeg filma…)

Neste morgen gjorde vi oss alle klare for en tur til stranda. Her lekte vi så det sto etter med pappbåter, grønnsaksbiler, vannsklier og human pyramids. Seks timer senere sto jeg foran speilet… med grønt hår. Alger i vannet, sa de. Flott, sa jeg. Og slik har det vært siden... Tror jeg må klippe meg litt. Resten av dagen var herlig og underholdende, og det samme var natta. Jeg og et par andre bølla rundt, og la ekle mannekengdukker (som til og med hadde blodårer!) i sengene til folk som sov, og stortrivdes med det. Herlig syn når de våkner opp til det stive dukkesmilet ved siden av dem, lover dere! Priceless. Ellers så heter europeiske pannekaker i USA crêpes, ikke pancakes, men crêpes. Digresjon.

Grønnsaksbilløp

Vel hjemme, etter en helgesøvn på totalt 5 timer, skulle jeg sove. Neida, jeg bare tuller - jeg stakk på seiletur sammen med Ansley og verstforeldrene mine i stedet! Fint vær vet du. Skal godt gjøres.
David og Ansley på seiletur!


Håper dere der hjemme har det fint, og finner på litt sprell! Tips: rapp en mannekengdukke fra kjolesenteret og snik den i senga til en god venn. Tommel opp!

Merete

3 comments:

  1. Hei på deg.
    Tror du må skifte studieretning jeg. Har du tenkt at sosialantropologi kan være tingen??
    Hyggelig å se at klassa matcher så godt.
    Og at du får tid til vertsfamilien også.
    Mamma

    ReplyDelete
  2. Uff, nei nå får du gi deg mamma! Jeg sovner av ordet sosialantropologi. Jeg tror jeg heller vil starte en klinikk for usunne, overvektige folk typ Biggest Loser. Hva synes du? :)

    ReplyDelete
  3. Hm, det er jo i beste sosantrlogiånd det - du må sikkert vite litt om hvem, hva og hvorfor før de kommer inn på klinikken, - så sett i gang:)

    ReplyDelete