Sep 6, 2010

Atlanta

Denne helga vurderte jeg å sitte hjemme for å gjøre lekser, men den gang ei- det er bare Labor Day weekend en gang i året, sa brura! Lørdagsmorgen kasta 12 spreke internasjonale studenter fra GCSU seg rundt og dura inn til Atlanta i leiebiler. Byen strekker seg langt utover selve kjernen og til sammen bor 5 millioner mennesker her. Takket være Phoebes GPS fant vi fram i den store byen med kun en håndfull bomturer. Vi hadde på forhånd booket inn på hostel, men her ble vi avslått gitt! Så da måtte vi ut på jakt igjen, og jeg lover deg at å finne billig rom for 12 stykker på Labor Day weekend er ikke videre lett (les: umulig). Vi endte til slutt opp på et hotell hvor vi fikk lov til å fordele oss på to rom, tjohoo!

Hei på deg sann.

Spreke turister

Første dagen starta vi med storslagen shopping. Jeg ble veldig glad da jeg så at det var liberalt her nede i sør da jeg så svært så mange spesielle antrekk og mye ”tydelige” homofile mennesker. Etter hvert var shoppingsenteret overfylt, og jeg begynte å lure litt da dette antallet oversteg 80% av menneskene der. Jeg overdriver ikke. Svarte menn antrukket i blondesingletter, falske øyevipper og håndvesker. Det viste seg at vi hadde gått rett inn i Gay Pride Day og befant oss i den tradisjonelle shoppingrunden. Jeg storkoste meg- det var så mange kreative folk! Videre benytta jeg muligheten til å bli styla av de homofile stylistene på Bloomingdales! Slik burde vi ha på CC dere

Sommer OL ble arrangert her i 1996
Phoebe fra Aussi og Mimmi fra Sverige
 Videre gikk turen til byen, og der var det liv!! Denne byen la seg ikke før hanan gol- og for å være høflige gjorde ikke vi det heller. Dermed var det trøtte sjeler som stakk ut på sightseeing på søndagsmorgen. Denne dagen hadde en ny twist; alle på gata gikk rundt i kostymer! Tydeligvis var det en stor nerdeconvention i byen, kjent som dragoncon. Dragoncon er verdens største nerdesamling hvor 30 000 folk kler seg som sin favoritt karakterer i fantasy, sci-fi, tegneserier, filmer, musikk etc. Haha, tror du vi så mye rart. Ei med amputert arm som faktisk hadde fått montert på en lekemotorsag på armstumpen og løp etter folk. Atlanta er digg.


The Joker sammen med ei søt lita snuppe
En veldig random mann ved siden av Caphale, Phoebe og Madleen
Batman reddet dagen igjen.

Utpå ettermiddagen bestemte Phoebe, Pontus, Michael og jeg oss for å ta en tur innom det kjente akvariumet i byen. Aldri hadde jeg trodd at jeg skulle bli så begeistra for å se fisk! Jeg ble helt overraska over meg selv der jeg lo, smilte og nærmest brøt ut i begeistringshyl når en maritim kreativitet svømte forbi!


Den kuleste fisken jeg har sett. Øya beveger seg rundt i sirkler, helt forvirra.

Fine akvariet.

Nå er jeg tilbake på skolen, og jeg sov 12 timer i natt, noe som aldri har skjedd her. Det var godt. Nå står masse skolearbeid for tur og en ny herlig skoleuke før jeg reiser bort igjen torsdag til søndag. Det er ALDRI et sekund hvor jeg ikke har noe å gjøre her.


GRATULERER MED 21 ÅRS DAGEN KAI, håper dagen din blir storslagen! Miss u heaps



Savner den herlige vennegjengen min og familien, håper dere alle har det bra der hjemme i skole, militæret og jobb!

xx, Merete

4 comments:

  1. OH! Høres ut som en kanonskøy helg med mange nyanser;)

    En slik gigakul fisk så vi da vi dykket i GreatBarrierReef, tror den heter Giant Humphead Wrasse - den er litt sånn labrador og skal bort og kose hele tiden!

    Ha d så kul!

    Storesøs

    ReplyDelete
  2. Høres ut som ei morsom helg.
    Flott at dere har mulighet til å reise
    rundt på egenhånd - se det dere har lyst til å se.
    Hilser fra fisk i glassbollen på kjøkkenbenken -han leverer i beste velsvømmende og er litt av en kosefisk han også:)
    Mamma

    ReplyDelete
  3. Herlig å se at du koser deg Merete - I like it! :) Fortsett med det! Gleder oss selvfølgelig til å få deg hjem, men først skal du oppleve MASSE! :D Kos deg, og ikke minst, fortsett blogginga :) Jeg er nysgjerrig!

    <3

    ReplyDelete
  4. Ja den var litt søt,skikkelig kosete vil jeg tro! Hils tilbake til Fisk, mamma! Bra å høre han har det bra. Og jaddå Ingrid, jeg koser meg i HAUGevis! (høhø) Jeg så at nakken slo seg vrang- så dumt, håper alt går bra og du finner på no morsomt likevel <3. Blogginga fortsetter den vet du- godt å høre at jeg hvertfall har noen lesere! ;)

    ReplyDelete