Aug 30, 2010

Savannah

Follow my blog with bloglovin

Fredag tok jeg turen til den nydelige byen Savannah på østkysten. Her var jeg omgitt av eldgamle, mystiske trær, gamle brosteinsgater, gammeldagse godteributikker der de lager godteriet selv, samt en stor dose koselige pub’er. NB: jeg vil for øvrig endre drikkegrensa her til 18 år, så jeg kan ta meg en utepils og oppnå en velfortjent fjørsilkebris. ("Fjørsilkebris er følelsen man får etter de to-tre første slurkene i den andre pilsen etter jobb/skole på fredag... En følelse som krever en ukes opparbeidelse" -Petter Schjerven.) Klok mann.
Gammel plantasje på "the Isle of Hope" i Savannah
Elsker disse trærne. Rett ut fra Ringenes Herre eller noe!
Riverstreet i Savannah

Her møtte jeg stipendsklassa mi, endelig! Vi er 61 studenter fra 21 forskjellige land som har fått dette stipendet, og vi kommer til å møtes mange ganger gjennom året. Først fikk vi en del traust info fra de kule bartemennene med sørstatsaksent, deretter lærte vi et par klisjé(!) sanger om fred i verden, før vi endelig fikk mulighet til å bli bedre kjent med hverandre - og for en HERLIG gjeng! GRSP Class of 2010/2011!
Noen av de herlige folka

Rotarianerne jeg bodde hos i helga.


Måtte teste kilt myten!
Gleder meg masse til å reise rundt med disse sjarmørene. (Pst: de fleste mellom 18-25 kan søke på stipendet, gå på www.grsp.org). Vi er seks jenter i år fra Norge, og vi slo til med alt i fra flerstemt ”Alle fugler” til hallingdans på cabaret kvelden! Imponerende.
Norske jenter klare for hallingdans!
Klassisk norsk
Denne helga snakket jeg faktisk så mye norsk til alle skandinavene at jeg siden har tatt meg mang en gang i å snakke norsk til amerikanerne, som for øvrig ser ut som spørsmålstegn i det jeg spør ”Hvor mye er klokka?” Godt tilbake på skolen som eneste nordmann skal vel det problemet løse seg lett.


Vil avrunde med å understreke at adressa mi fremdeles lyder som følgende:


Merete Fagerheim
Campus Box 1827
P.O.Box 1000
Milledgeville, GA 31061
USA


SEND MAKRELL I TOMAT, GJØVIK LOMPE & NORWEGIA! På forhånd takk.

Merete

1 comment:

  1. Ahh.. for et liv da. Ser at du stortrives over there. Fjørsilkebrisen får du la vente, noen drømmer må du jo ha,- så får du klare deg med litt fordums sørstats bomullsbris så lenge;)
    Makrell i lompe med norwegia er på vei.

    Mams

    ReplyDelete