Aug 23, 2010

St. Simons Island

På fredag satt jeg farten mot grensa til Florida for å ta en avslappende helg på en herlig øy på østkysten. Ansley og jeg dro nedover, i tillegg til vertsfolka og Tora og Gincie som møtte oss der nede. Lørdagsmorgen våkna vi opp til en herlig solskinnsdag og stranda venta i solsteika. Tora blir brunere og brunere for hver dag som går, og vi andre forsøker å henge med.

Brun og digg

Stranda utenfor leiligheta


Tora, Ansley, moi og Gincie @ the beach


Som tidligere oppklart så er det ikke varmt her- det er sinnsykt varmt. Det å gå ute kan sammenlignes med å være i en badstue. Derfor gledet jeg meg til å ta en dukkert i det kjølige havet. Trodde jeg… Kjølig er oppskrytt i Georgia så lenge man ikke befinner seg innendørs under de ekstreme air condition forholdene. Jaja, storkoste oss gjorde vi uansett! Med reker på grillen omgitt av palmesus og dus og hawaii theme gågate så må jeg innrømme at St. Simons er et supert sted å være (tross ekstremvær på kveldene bestående av regn som kun en ekte Bergenser kan ha vitnet til). Også er det rescue senter for havskilpadder på naboøya som jeg gjerne vil besøke neste gang. Gleder meg til å reise tilbake dit til Thanksgiving!


Ekte amerikansk pose

Ekte norsk pose!


Tjohoo


Her har vi en liten bildeserie àla Hveem Kjølseth

Hei Ivo Caprino!

voppsi

Avslutter med klasse og svai rygg
Vel tilbake på skolen gikk turen i dag til chick’fil’a, ALLE har skrytt så enormt av maten, så jeg tenkte at det må da være noe i denne berømte friterte kyllingen. Den var grei den, men syns det ikke var så mye spesielt ved den (sorry Tora, du er nok mer amerikansk enn meg!) så turen gikk videre til smoothieshappa. Som Kai sa til meg Fried Chicken er nok ikke noe for deg, Merete.” Aldri har jeg følt meg så kresen før på grunn nogenlunde sunne matvaner, nesten på grensa til flaut, men Ansley bare ler og er fasinert over hva jeg foretrekker så det går greit!



Dagen endte litt tungt her da den ene suitematen min syk og ble innlagt, så håper at hun blir frisk så fort som mulig og kommer tilbake for å lage litt liv igjen. <3 Nå sitter jeg med grunnleggende hjerneanatomi i psykologien så får vel lese litt videre- heldigvis har jeg Anda Kvakk med meg som en massiv støttespiller. Neste helg vender jeg nesa mot østkysten igjen, denne gangen til Savannah!


Håper alle der hjemme har det supert, må gjerne legge igjen noen kommentarer og oppdatere meg om hva som skjer der hjemme og hvordan dere har det! :-)


Merete

2 comments:

  1. hehe, jeg husker mitt første møte med KFC og Eivind bare: "Vil du ha vinge, bryst, lår eller leg"? og jeg bare: "ÆSJ, seriøst tuller du? ikke kall mat for kroppsdeler"!!

    Stakkars Andus Gakk må sitte å se på at du skriver om fritert kylling!!

    Kos deg videre Mellie, later ;)

    ReplyDelete
  2. Impressive håndstående der Mellie, selv om det river i et stakkars fysiohjerte å se en sådann svai lumbal:P Regner med at øvelsene blir gjort daglig slik at dette fenomenet kan reduseres!

    St Simons høres stunning ut! 2 ukentlige zzzuuumba timer og:)

    Bigsista

    ReplyDelete