Aug 14, 2010

Hei og hopp! Nå skal jeg sette i gang med denne blogginga endelig. Så for de som er interessert i det kommer bare et lite reisesammendrag, jaddå. Tora og Merete møtte godtroende opp på Gardemoen på søndag og ante fare og ingen fred. Jeg kom gjennom visum sjekken jeg, men så kjæm a Tora og dær sa’rre stopp! Etter masse hjelp (særlig..) fra de optimistiske folka på flyplassen som sa: ”Du kommer IKKE til USA i dag. Sorry..” klarte vi med masse styr og om og men å komme gjennom check in helt i siste minutt. Med mamma og pappa jublende i bakgrunnen LØPTE vi gjennom hele flyplassen og rakk gaten akkurat, der vi møtte de samme optimistiske hjelperne våre som sa ”åja, dere rakk det… Har dere noe taxfree som du skal ha med dere inn?” Duster…. Flyet i Philadelphia var forsinka med to timer og så til sammen ble det en 24 timers reise før vi endelig kunne legge oss i senga hos vertsfamilien min. Og de er kjempegreie!!! Også har de to hunder og en katt, tjoho.


Trøtte, lalline og lettere irriterte på Philly Airport


Dette bildet er dedikert til Maren! Enjoy.
























Dag to fikk jeg min første smakebit av Country Club’n i Warner Robins, da vi var på golf tournament fundraiser reseption for en eller anna Georgia Representative der. Dro tilbake neste dag og lå ved bassenget, og I’m telling you, det var digg og DET ER VARMT HER! Herregud, jeg svetter som en julenisse! Det er rundt 40 grader hver dag med en sinnsyk luftfuktighet! Hver gang vi går ut av bilen eller huset får man nesten sjokk og t-skjorta blir bløt fortere enn du kan si bolle.


Tora, Ansley og Maura ved bassenget. 40 grader og syk fuktighet.



<><><><>
<>
<><><><>










Maura og Gincie




Maura, Gincie og Ansley
Tora, Ansley og meg på kosmisk bowling, tjoho











































































OGSÅ VETTU, skulle jeg logge meg på facebook, og der måtte jeg gjennom en test for å sjekke at det virkelig var min profil. Da tester de om du vet nanvet på vennene dine etc. og da dukker jammen men denne lekre snærta opp:





Heisann Oda Gran.




snasin

Onsdag flytta jeg inn på skolen, det tar jeg i neste bloggrunde. Nummeret jeg bruker her er 001-478-973-4673 forresten. Også kaller folk meg Mellie her, Merete er nok for vanskelig for amerikanerne (skulle du tenkt på mamma!!). Ps: jeg vet det ble litt tull med bildene men jeg har bare så mye tålmodighet.Håper alle dere der hjemme har det bra!

Merete
random bilde av vertsfamiliens hus

4 comments:

  1. M E L L I E! Da ble det verken More-tea, Metta eller Frank el hva nå det siste forslaget var igjen.

    Morsomt å kikke på bilder litlsista, gleder meg til å se campus, rommet og denslags!

    ReplyDelete
  2. Hihi, de har en Country Club :-D joina du sorority'n eller?

    ReplyDelete
  3. Brabra, slike bilder kommer straks!:-)Haha, nei beklager Sigrid. Men jeg kjenner hun ene "ledern" i den ene sorority'n, så om du kommer på besøk skal jeg da kunne gi deg en dose sorotiyliv likevel! ;)

    ReplyDelete
  4. Aaah for noen nydelige bilder! :D

    Hilsen a oda marie

    ReplyDelete