Aug 18, 2010

We don't need no education

Ja, da er jeg godt i gang med min første skoleuke på GCSU, og er ganske så begeistra for timeplanen min. Jeg har selvsagt engelsk i tillegg til psykologi, United Nations (random), academic seminar i kinesiologi, min favoritt Personal Health & Fitness og 2 timer i uka med Zumba! Hehe, 100 studenter samles to ganger i uka for å danse Zumba, og siden skolen spesialiserer seg på idrett og health sciences håper jeg at timene vil være god trening, og ikke halvdårlige forsøk på å etterligne tv-shop. Gleder meg! :-D

Fin fin overgang til neste avsnitt. Værsågod.

I Personal Health & Fitness klassa mi er jeg dog den eneste freshman, mens resten av klassa er fylt opp med juniors og seniors (år 3 og 4). Jeg ble så klart pekt ut av læreren.. og i tillegg er jeg utlending. Great. (No worries, mamma, jeg stortrives!) Og som nordmann må jeg innrømme at jeg får mye oppmerksomhet når vi introduserer oss med hjemsted etc. Alt fra ”Awesome, you’re Norwegian, how is Norwegia?” til ”where in tha US is dat?”. I gårsdagens engelsklasse var en fyr så fasinert over at jeg var fra Norge at han stirra på meg non stop til sekundet jeg gikk ut av rommet. Det var nesten så jeg ga han en vinge… Stakkaren hadde aldri vært utenfor Georgia. Men litt ekstra oppmerksomhet er fint, da man blir fortere kjent med de kjempekoselige amerikanerne her! Bare å gå fra en bygning til en annen er kjempekoselig, lover deg.




På matfronten er det fortsatt problemer. Flere har prøvd å overbevise meg om at ting som DETTE:

Poptarts, sunt fordi det er jordbær inni!

er SUNT, og fint å ta med om man er sulten. Men neida, de lurer ikke meg.


Flere har nok tenkt at dette skulle bli moro med tanke på at jeg jeg dro til landet, og ikke minst sørstaten, hvor de friterer absolutt alt- og joda er da gøy nok det. Men resultatet har derimot blitt at jeg ikke spiser like mye kjøtt lengre, men leter fram bønner, salater etc. Stort sett spiser jeg det som ikke har en frityrfettskorpe eller er hardt som en golfball grunnet at folk har vært litt for generøse med sukkeret.


Men i går i loffavdelingen på wallmart (som er typ IKEA str x 2) skjedde det store; innerst i et hjørne fantes det noen pakker med et innhold som er ukjent for amerikanere flest; KNEKKEBRØD FRA WASA! Så sammen med havregrøten og den enorme fruktbollen på rommet ser framtidsutsiktene gode ut for denne utlendingen. Må innrømme at gledestårene var godt på vei.





Mye å gjøre de siste dagene, så har ikke vært stå svær på bildefronten, men skal prøve å ta litt fremover! Tjopp tjopp.






Merete

3 comments:

  1. Nå fikk jeg veldig lyst til å bli utvekslingsstudent. For en vakker timeplan:)Zumba!!! Ser ut som du storkoser deg Merete. Maten derimot er og blir et stort problem i US. Ikke rart de er smellfeite! Egentlig merkelig at de lever såpass lenge når kroppen går på smult og sukker. Men butikkene bugner jo av grønt & frukt + litt Wasa, så du ordner det vel til:)
    Big hugs!

    ReplyDelete
  2. I ett år har jeg lett etter wasa. Gratulerer til deg som klarte å finne nåla i høystakken.

    ReplyDelete
  3. Haha Tora, jeg vet- det ble en personlig seier! Og believe you me, det var virkelig en høystakk jeg fant den i.

    Ja, ikke sant tante B, er storfornøyd med timeplanen og jeg stortrives!:) Og ja, man hvor smultet legger seg. Alle tror forresten jeg er veggis når jeg sier jeg ikke spiser noe særlig fried stuff. Det finnes masse godt i butikkene, man må bare lete litt ekstra! ;)
    Klems fra Mellie

    ReplyDelete